1- بررسی خشونت و روحیه جنگجویان
خشونت و روحیه جنگجویان از موضوعاتی است که در سطح بینالمللی به دلیل اهمیت آن، در میان پژوهشگران و متخصصان مورد توجه واقع شده است. خشونت به معنای انعطاف ناپذیر و مسلم بر برخورد بدنی با دیگران است و میتواند در همه حیطههای زندگی شخصی و اجتماعی وجود داشته باشد. در جنگ و نبرد نیز خشونت بخش حیاتی حمله و دفاع متحدین است.
روحیه جنگجویان نیز به صورت شخصیتهایی توصیف میشوند که موقع روبرو شدن با شرایط توانایی و تمایل به مقابله برتری برنمایی میکنند. جنگجویان با یک روحیه فراتر از کارآمدی و با اراده قوی به جنگ و خشنودی دشمن خود را از عملج سرتاسر جهان به هیجان و وسواس میاندازند. از این لحاظ مرتزقهها و هر نوع مبارز تازهکاری که به این روحیه دست نیافته باشد، ممکن است در جنگ با جنگاورانی که به این روحیه دستیافته داشته باشند، ناموفق باشند.
از دیگر عوامل موثر در روحیه جنگجویان، عوامل شخصی مثل حماسه بخشی رهبران، افتخار که به شکل محوریتی بر شجاعتهای جنگجویان از طرف دیگران تقدیر میشود و به ویژه اشارات عاطفی بین مبارزان نیز میتواند نام برد. همچنین، نظر به مبارزات تاریخی و جنگهای فراگیر در اروپای قدیم و جنگ جهانی اول و دوم، متوجه خواهید شد که شرایط همین خشونت میتواند به دنبال پایداری پیروزی و صلح بخشیدن برای کشور خود باشد.
2- پایان نبرد برای زنده ماندن
پایان نبرد برای زنده ماندن یک موضوع مهم و پرطرفدار در دنیای ادبیات و سینماست که در آن، شخصیت های داستانی برای زنده ماندن باید تمام تلاش خود را بکنند. در این نبرد، گاهی اوقات برنده همواره درست نمی شود و ممکن است قربانیان بسیاری در زمینه جان سالم به در ببرند.
معمولاً در این داستان ها، شخصیت هایی به نمایش گذاشته می شوند که دست به هر کاری می زنند تا از کارهای خطرناک پیش روی خود پشیمان نشوند. آنها در راه خود به روی مشکلات و تلاش های فراوانی برای رسیدن به هدفشان برمیخورند که این تلاش ها با وجود سختی هایشان، نهایتاً به پایان نبرد می انجامد.
پایان نبرد برای زنده ماندن هرگز آسان نیست و احتمالاً نتیجه ای به دست نمیآورد. گاهی اوقات شخصیت های داستانی، برای زنده ماندن کمپین طولانی ای را شروع میکنند. در این کمپین، همیشه موانع و مشکلاتی در پیش روی آنها وجود دارد که باعث می شود جسارت، شجاعت و نیروی آنها در مقابل دشواری های جدید، بیشتر شود.
در نهایت، آنها که به موفقیت دست پیدا می کنند، دانایی، قدرت و تجربه ای را در کنار خود به دست می آورند و هزینه های خود را به شکل عاجزانه عوض می کنند. پایان نبرد برای زنده ماندن همیشه به یادگیری و تکرار ناظر است، و باعث می شود تا شخصیت های داستانی یاد می گیرند که برای زنده ماندن در یک دنیای پر از شکست، باید با بیشترین تلاش خود و بازبودن دستابخش های پیچیده به جلو بروند.
3- توطئه نفوذ درونی در این شهر
توطئه نفوذ درونی به منظور تحقق اهداف خود و دستیابی به قدرت و سهمیه بیشتر در این شهر از فریب و دخالت در امور داخلی شهر و استفاده از تفاوتهای قومی، جنسی، قومیتی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی بین ساکنین این شهر استفاده میکند. این توطئه باعث کنترل بیشتر بر قدرت اجرایی، افزایش والایی و برانگیختن جنگهای سایهای و رقابتهای بیشتر بین افراد، گروهها، حزبها و سازمانهای مختلف در شهر می شود.
توطئه نفوذ درونی به دلایل بسیاری از جمله فقر، بیکاری، کمبود منابع، کمبود امنیت، بیعدالتیهای روزافزون، افزایش هزینهها و کاهش حمایت نهادهای امنیتی از شهروندان، در بسیاری از شهرهای ایران وجود دارد. توطئه نفوذ به علت نزاع خانوادگی، داوری نامناسب و ضعیف در دست افراد غیرطبقه بندی شده، برخوردی ردیف، تبعیض و بیتوجهی به مشکلات اجتماعیای که در میان مردم شیوع دارد، میسر است.
جلوگیری از توطئه نفوذ درونی از طریق توسعه هوشمندی اجتماعی، در فرآیندهای پلیسی، خودکارسازی صنعت و بازار، ایجاد سیستم های پاسخگویی مؤثر نهادهای امنیتی به نیازهای مردم در شهر، تشخیص زودهنگام تهدیدات شناسایی شده و تخصیص منابع ماهیت تهدید به جایگزینی کامل آن در هر فرآیند اولویت زودهنگام اقدام برای مقابله با این توطئه نفوذ درونی است. البته برای تشخیص اینگونه توطئه ها، مشارکت فعال مردم در آگاهی بخشی و گزارش دادن به نهادهای مربوطه هم به شدت مؤثر است. درنتیجه، توسعه و اجرای راهکارهای پیشگیرانه در برابر توطئه نفوذ درونی به منظور کاهش اثرات منفی آن در شهروندان ایرانی ضروری و مهم است.
4- حمله به ارتفاعات مرموز
در اواخر دهه ۴۰ میلادی، حوادثی عجیب و غریب در شمال بریتانیا و ارتفاعات مرموزی که احاطه به آنجا میکرد، رخ داد. گزارشاتی در مورد حضور هیولاهای بلند، موجودات فرازمینی و حتی روزنامهنگارانی که ناپدید شده بودند، به دست مردم رسید. این ماجراجویی ها و حملات ناگهانی به ارتفاعات منتهی به شناسایی یک سریف بسیار عجیب و غریب شد.
برای طرز فکری زمان خود پیشی گرفت و بسیاری از ماجراجویان، شک و تردیدی در مورد وجود چنین معیوباتی داشتند، اما با افزایش تعداد شواهد و گزارشات، فرضیه وجود این موجودات فرازمینی یا حتی تکاملیافتههای شگفت انگیز رسیدگی شد.
بعد از برخورد با یک واقعه تحت عنوان "ناپدید شدن" که در مورد یک کودک بریتانیایی گزارش شده بود، حملات به ارتفاعات رو به افزایش رفت. گزارشاتی مبنی بر حضور وجودات عجیب و غریبی مانند شی های سیاه و بازدید ناگهانی از افق صفر، به دست مردم رسید.
تلاش های فراوانی برای کشف این معیوبات صورت گرفته بود، اما هیچ کس نتوانست به نتایج قابل احترامی برسد و بیشتر تمرکز به سوالاتی مانند "چرا این واقعیت ها پنهان شده اند؟" معطوف گردید.
امروزه، معیوبات ارتفاعات مرموز به بیشتر افراد بسیار مطرح شده است و با عرضهی هر گونه شواهد جدید، تلاش برای شناسایی و کشف این موجودات فرازمینی یا تکاملیافتههای شدیداً تحریککنندهای است.
5- آغاز جنگ علیه دشمن
آغاز جنگ علیه دشمن همیشه یکی از مسائل مهم در تاریخ بشریت بوده است. جنگ به عنوان یک پدیدهی فرهنگی و نظامی، نتیجهی تعاملات میان ملتهای مختلف و دیگر عوامل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است. ابتدای جنگ دو فاز مهم دارد؛ فاز اول، زمانی است که دشمن به گفتهی حکومت رفتار نمیکند و خنثی شدن خطر به وسیلهی دیپلماسی امکانپذیر نیست. فاز دوم، زمانی است که جنگ به طور جدی آغاز شده و باید به درستی با آن مقابله کرد.
دلایلی که میتواند باعث آغاز جنگ علیه دشمن شود، عبارتند از: تهدید به امنیت، تجاوز به مرزها، پراکندگی ایدههای ناسازگار، دستیابی به منافع اقتصادی، و تجاوز به حریم خصوصی. در هر صورت، آغاز جنگ نتیجه اختلافهای میان دو جامعه یا نظام سیاسی است.
جنگ علیه دشمن، موقعیتی پیچیده و صعبالعبور است. برای پیروزی در جنگ، نیاز است تا هم سربازان جبار و متفکر و هم خط سمت فرماندهی موثر باشند. در آغاز جنگ، باید کلیه منابع نظامی و اقتصادی جهت پشتیبانی از این جنگ میزبانی شود.
در کل، آغاز جنگ علیه دشمن پیمانکار هیجانات، درگیریها و رنجهای زیادی است. شاید پیروزی حاصل شده در این جنگ زمانی به کاربردی واقعی و فرصتی برای توسعه جامعه تبدیل شود. بنابراین، نیاز است که حکومت در استفاده از پیروزی از بین ببرد، تا جامعه در پیشرفت و توسعه قابل توجهی را تجربه کند.
6- معرفی شخصیت های جدید
معرفی شخصیت های جدید در هر حوزهای، از اهمیت بسیاری برخوردار است. شروع جدید یا ورود شخصیت های جدید در یک فیلم، سریال، کتاب، بازی و... میتواند برای فضای مربوط به آن اثر بسیاری داشته باشد. این شخصیت ها در بسیاری از موارد هم میتوانند نقش مهمی در پیشرفت داستان ایفا کنند.
یک مثال از ورود شخصیت جدید در فضای فیلم، به فیلم پیراتان کریبی یاد کنیم. در این فصل، شخصیت هادونگ که با بازی هان جونگلی، به داستان اضافه میشود، نقش مهمی در پیشرفت داستان دارد و فضایی جدید را به فیلم اضافه میکند. البته، باید به این نکته نیز توجه داشت که ورود شخصیت جدید در بلند مدت میتواند برای فضای مربوطه اثراتی داشته باشد.
معرفی شخصیت جدید در دنیای سینما و تلویزیون، به خصوص در بخش سریال، بسیار مهم است. ورود شخصیت های جدید به عنوان یکی از نقش های اصلی در فصل های جدید، نه تنها میتواند برای فضای مربوط به سریال، جذابیت بیشتری ایجاد کند، بلکه میتواند باعث جذب تعداد بیشتری از تماشاگران نیز شود.
در بخش کتاب، معرفی شخصیت جدید میتواند نشان دهنده تجدید حیات داستان باشد. ورود شخصیت های جدید به داستان، میتواند نشان دهنده تنوع بیشتر در داستان باشد. همچنین، ورود شخصیت های جدید به کتاب، میتواند به خوانندگان جدید، برای خواندن کتاب، جذابیت بیشتری بدهد.
از سوی دیگر، معرفی شخصیت های جدید در بازیها، میتواند برای تجربه بازیکن بسیاری از فواید داشته باشد. ورود شخصیت های جدید، میتواند به بازی، تنوع بیشتری ببخشد و بازی را ویژهتر کند. همچنین، میتواند به بازیکنان جدید، برای شروع بازی، جذابیت بیشتری بدهد.
به این ترتیب، معرفی شخصیت های جدید در هر حوزه، به عنوان یک رویداد مهم شناخته میشود. ورود شخصیت جدید، میتواند به فضای مربوطه تنوع بیشتری بدهد و نقش مهمی در پیشرفت داستان، فیلم، کتاب یا بازی باشد.